#NGZN 05: Rola lidera, gdy w firmie dzieje się źle – Jarek Jarzębowski

Co powinien zrobić lider gdy w firmie dzieje się źle? Jaka jest rola lidera w kryzysie? Kiedy i jaki sposób informować pracowników o zmianach w organizacji? Jak lider powinien przygotować się na kryzysowe momenty w organizacji? Jak efektywniej ​podejmować ​decyzje ​dzięki ​wykorzystaniu ​​sztucznej inteligencji?

Gościem odcinka jest Jarek Jarzębowski — ekspert w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi, który na co dzień szkoli i doradza biznesom i HR-om. Zajmuje się budowaniem efektywnych zespołów w świecie technologii i automatyzacji oraz wspiera w rozwoju liderów.

Posłuchaj tego odcinka, jeśli chcesz wiedzieć, jak radzić sobie gdy Twoja firma przechodzi przez zmiany. Poznasz trzy kluczowe obszary, o które warto zadbać oraz dowiesz się, w jaki sposób może wesprzeć Cię w tym sztuczna inteligencja. 

To piąty odcinek z serii #niegotowi Na Zmianę. Podcast kierowany jest do przedsiębiorców, menedżerów i właścicieli. Skupiamy się w nim na temacie niegotowości firm do zmian, które wyglądają mniej więcej tak — Do biegu #niegotowi Start!

procesy konsultacja

Jaka jest rola lidera w obliczu kryzysu?

W najnowszym odcinku serii #niegotowi na zmianę, Joanna Rosiek i Jarek Jarzębowski omawiają, jaką rolę lider pełni w momencie, gdy firma zmaga się z trudnościami. Odcinek przedstawia, dlaczego przygotowanie na kryzysy powinno stać się stałym elementem strategii każdego lidera. Dowiesz się, jak liderzy mogą opracować scenariusze awaryjne i w jaki sposób kultywowanie gotowości na zmianę może uchronić organizację przed większymi wyzwaniami.

Jeżeli zastanawiasz się, jak rola lidera wpływa na zespół w krytycznych sytuacjach, ten odcinek jest dla Ciebie. Joanna i Jarek podkreślają znaczenie transparentności i regularnej komunikacji w trudnych chwilach. Rozmowa dotyczy także tego, jak liderzy mogą wspierać pracowników, aby ci czuli się zaangażowani i pewni podejmowanych działań, nawet w obliczu kryzysu.

Dzięki odcinkowi poznasz 3 kluczowe aspekty, które są must have dla każdego lidera w gdy w firmie dzieje się żle w kontekście zarządzania w trudnych czasach:

  • Rola lidera w gotowości na zmianę – Skuteczny lider przygotowuje organizację na potencjalne problemy jeszcze wtedy, gdy firma funkcjonuje dobrze. Planowanie różnych scenariuszy i przewidywanie wyzwań zmniejsza zaskoczenie oraz umożliwia szybsze działanie w kryzysie.
  • Rola lidera w transparentnej komunikacji – Otwarta i regularna komunikacja to podstawa zarządzania w trudnych czasach. Rola lidera polega na dzieleniu się informacjami z zespołem oraz wspieraniu otwartości na pytania, co buduje zaufanie i zmniejsza niepewność wśród pracowników.
  • Rola lidera w szybkim podejmowaniu decyzji – W kryzysowych sytuacjach lider musi działać szybko i skutecznie, nawet przy braku pełnych informacji. Rola lidera polega na szybkim analizowaniu sytuacji i wdrażaniu działań, które mogą zabezpieczyć firmę przed większymi stratami.

Dodatkowo, odcinek bada potencjał nowych technologii. Jarek wyjaśnia, jak sztuczna inteligencja może wspierać rolę lidera w podejmowaniu szybszych i bardziej efektywnych decyzji. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak liderzy mogą skutecznie zarządzać firmą w obliczu problemów i budować odporność na przyszłe wyzwania, ten odcinek to idealny przewodnik dla każdego, kto pełni rolę lidera w dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu.

podcast na zmiane subskrybuj 1