Wdrożenie Innowacyjnych Metod Pracy w Centrum Usług Wspólnych HR dla Abbott
Case study
Cel: Wdrożenie Innowacyjnych Metod Pracy w HR
Klient
Projekt
Design Sprint
Branża
Health-Care
Po co komu innowacje w HR i jak je wdrożyć?
W rozmowie z Barbarą Korczyńską odpowiadającą za rozwój serwisu i nowych technologii HR w regionie Europy i Afryki środkowo wschodniej dla Abbott, przeanalizujemy, dlaczego innowacje w HR są kluczowe dla rozwoju organizacji, jakie konkretne metody zostały zastosowane w firmie Abbott oraz jak wyglądał proces ich wdrożenia. Przykład Abbott pokazuje, że odpowiednio zaplanowane i przeprowadzone zmiany mogą przynieść wymierne korzyści zarówno dla pracowników, jak i całej organizacji.
Wyzwanie
- Jak wygospodarować więcej czasu na potrzeby zespołu?
- Jak zmienić strukturę organizacyjną, aby Team Leaderzy mogli lepiej zarządzać swoimi zespołami?
- Jak efektywnie zarządzać komunikacją wielokanałową, aby nie było za dużo źródeł informacji?
- Jak zadbać o pracowników, aby tempo pracy i trudne sytuacje z klientami nie dominowały ich codziennej pracy?
- Jak stworzyć przestrzeń na pracę konceptualną?
Etapy współpracy
Abbott pod kierownictwem Barbary Korczyńskiej, wraz z firmą ROSIEK, zorganizował Design Sprint składający się z pięciu spotkań. Proces ten odbywał się online i obejmował następujące etapy:
- Identyfikacja wyzwań: Zespół przeprowadził ćwiczenia, aby zidentyfikować kluczowe wyzwania związane z zaangażowaniem w zespole, a także stworzył kilka potencjalnych rozwiązań tych problemów.
- Koncepcja i wybór rozwiązań: Po analizie wyzwań, zespół wybrał najlepszą koncepcję, która miała największy potencjał.
- Prototypowanie: Dla wybranej koncepcji został zaprojektowany prototyp.
- Testowanie: Prototyp został poddany testom w praktyce.
- Iteracja i doskonalenie: Na podstawie uzyskanych feedbacków, rozwiązanie zostało udoskonalone, aby lepiej spełniać potrzeby zespołu.